Az egészség a küldetésünk

Imidzskampány

​Miből is „áll" valójában egy gyógyszer? Azaz mi kell ahhoz, hogy egy új, az emberi életminőséget javító, vagy egy korábban gyógyíthatatlan betegséget kezelő gyógyszeres terápiát, ún. originális készítményt kifejlesszenek? Vajon mekkora munka és elhivatottság kell a kutatók és gyógyszercégek részéről, hogy részt vegyenek egy-egy gyógyszer kifejlesztésében, ami akár másfél évtizedet is igénybe vehet, és amely elképesztő szellemi és tőkebefektetéssel jár? Ezeket a kérdéseket állítja a középpontba az a kampány, amelyet a hazai innovációban és kutatás-fejlesztésben élenjáró Richter Gedeon Nyrt. indított 2019 tavaszán.

​Társaságunk életében már az 1901-es alapítása óta kiemelkedő szerep jut az új gyógyszeres terápiák kutatásának, amelynek köszönhetően számos szabadalom és originális készítmény köthető a Richter nevéhez. Ennek eredménye az is, hogy a Társaság több ízben részesült Innovációs Nagydíjban, legutóbb 2018-ban, a kutatói által feltalált, és azóta az amerikai és több európai piacra is sikeresen bevezetett, egyedülálló antipszichotikumáért. A Richter gyógyszerkutatás iránti elkötelezettségét jól mutatja a mintegy 1000 fős kutató-fejlesztő gárdája és az évente erre a terültre fordított több tízmilliárd forintos összeg is, amely révén Magyarország és egyben a közép-kelet-európai régió legjelentősebb K+F központjának számít.

Ennek a jegyében készültek a Richter kampányában látható filmek is, amelyben a gyógyszerkutatást, illetve a gyógyszerkutatókat és életre szóló elkötelezettségüket szeretné bemutatni a vállalat. A filmek üzenete, hogy bár a szakemberek részéről számos lemondással jár, míg egy gyógyszer a kutatás-fejlesztési fázistól a patikákba kerül, áldozatuk nem hiába való, hiszen emberek millióinak gyógyulásához járulnak hozzá. A kutatók, s általuk a vállalat missziója is egy mondatban összefoglalható: „Az egészség a küldetésünk."