Évszázados felelősséggel az egészségért

Kereskedelem és marketing

A Richter mindig nagy jelentőséget tulajdonított annak, hogy megbízható, korszerű és magas minőségű termékeket kínáljon szerte a világban. Tevékenységének alapját a specialty pharma stratégia adja.

A Richter a legnagyobb magyar gyógyszergyártó. 5 világrészre kiterjedő piachálózattal, 29 képviseleti irodával, valamint 40 kereskedelmi és marketing vállalattal rendelkezik. Tevékenységét összesen 6 leány- és  közös vállalat támogatja a gyártás és fejlesztés területén. Hazai piacán kívül a világ több mint száz országába szállít hatóanyagokat és késztermékeket.

A Társaság széles körben ismert márkanévvel és jól kiépített értékesítési hálózattal rendelkezik Magyarországon, Közép-Kelet-Európa, valamint a FÁK országaiban. 2011 végére a Csoport felállította orvoslátogatói és marketing hálózatát Nyugat-Európában, illetve 2013-ban megkezdte latin-amerikai hálózatának kiépítését, ezzel támogatva a Társaság nőgyógyászati termékeinek jelenlétét ebben a régióban is. Az USA-ban a Richter stratégiai együttműködési szerződések és hosszú távú szállítási megállapodások keretében szállít termékeket partnerei számára.

A Társaság árbevételének több mint 90%-a exporttevékenységének eredménye: 2017-ben 1320,2 millió euró. Legnagyobb nemzetközi piacaink: Oroszország, Románia, Lengyelország, Kína, Németország és az Amerikai Egyesült Államok.

Társaságunk elsődleges célkitűzése, hogy a piaci igényeket rugalmasan és költséghatékonyan ki tudja elégíteni, miközben kiemelt figyelmet fordít arra, hogy termékpalettájának széttagoltsága csökkenjen. Ennek következtében 2017-ben a tíz legnagyobb forgalmú készítmény többsége a Richter három legfontosabb terápiás csoportjából kerül ki. A nőgyógyászati, a szív- és érrendszeri, valamint a központi idegrendszeri termékek forgalma együttesen a gyógyszergyártási szegmens értékesítésének 76 százalékát teszi ki.